JyväskyläDno-2025-1752
Visit Jyväskylä on Keski-Suomen alueen virallinen matkailun alueorganisaatio ja DMO (=Destination management organization), jonka tehtävänä on edistää alueelle suuntautuvaa matkailua ja sitä kautta lisätä alueelle jäävää matkailutuloa. Osallistuminen 100 syytä matkailla kampanjaan on yksi taktisista, asiaa edistävistä toimista.
Jyväskylän kaupungin hallintosäännön 67 §:n mukaan hankinnoista, joiden ennakoitu arvo alittaa kansallisen kynnysarvon, mutta on kuitenkin arvoltaan vähintään 20 000 euroa, päättää kaupunginhallituksen hyväksymien hankintalinjausten mukaisesti tehtäväalueellaan palvelujohtaja.
Asian valmistelija Susanne Rasmus, matkailujohtaja, susanne.rasmus@jyvaskyla.fi
Hankinnan kohde ja arvo
Hankinnan kohteena on L-kokoinen kampanjapaketti, jonka avulla Visit Jyväskylä Region osallistuu Suomen viralliseen kotimaan matkailua edistävään ’100syytä matkailla Suomessa’ -kuluttajakampanjaan kesällä 2025. Kampanjaa hallinnoi ja koordinoi Suomen matkailuorganisaatioiden yhdistys SUOMA ry, jonka jäsen Jyväskylän kaupungin alainen Visit Jyväskylä Region on. Kampanjan toteuttaa markkinointiviestintätoimisto Drama Queen Communications Oy, joka myös laskuttaa suoraan kampanjaan osallistuvia tahoja. Kampanja-aika on 12.5.–31.7.2025.
Hankinnan ennakoitu kokonaisarvo alittaa julkisista hankinnoista ja käyttöoikeussopimuksista annetun lain (1397/2016) kansallisen kynnysarvon. Hankintaan sovelletaan Jyväskylän kaupungin hankintojen linjauksia. Hankinnan arvonlisäveroton kokonaisarvo on 20 000 €.
Hankintamenettely
Kyseessä on suorahankinta. Kampanjan toimittajavalinnan on tehnyt Suomen matkailuorganisaatioiden yhdistys SUOMA ry
Visit Jyväskylä Region tilaa markkinointiviestintätoimisto Drama Queen Communications Oy:n toteuttaman 100 syytä matkailla Suomessa -kampanjan L-paketin alueen kotimaan matkailun edistämistarkoituksessa.